Favoriter 2009

Det är så kul att kika runt hos alla som lägger upp sina favoriter från året som gått, så det tänkte även jag göra. Några favorit foton, ett par layouter och några kort som jag blivit extra nöjd med av olika anledningar.

Börjar med 3 layouter:

Layout om lille Nessos som mår gott ute i vår solen, en layout som var kul att göra, mycket blommor, lite swirls, wellpapp.

Denna gjorde jag jag på en pysselträff i Borås. Tycker att jag fick denna så där lagom ”killig”, vilket är ganska svårt annars.

Layout om när sonen fick en ”nerf” på ölands semestern. Ett kul minne att scrappa.

Och så till korten, svårt att välja favoriter där, har så många som varit kul att göra. Men här är ett litet urval av favoriterna:

Ett kort jag gjorde i våras, gillar dessa hero art stämplar massor, så kul att bygga motiv med. Fotot har lite konstiga skuggor eftersom det är tagit med mobilen.

Gjorde kort till fröknarna på fritids när sonen skulle sluta, blev nöjd med alla 3, men här är ett av dem.

Ett farsdags kort, gillar mina forever friends nallar som jag skaffat under året.

Och så två favoritjulkort, de flesta är ju rätt nyss visade men väljer att visa två favoriter som är ett tag sedan jag lade ut. Den första med Penny Black motiv.

Detta var mitt första försök att göra egen bakgrund.

Och så till sist några foton som får sammanfatta året 2009:

Skridskoåkning på sjön i början av året. Blev ett rätt läckert kort trots det konstiga ljuset, det var en riktigt dimmig eftermiddag.

Bodde på hotell Gothia i samband med pysselmässan i Göteborg i våras. Då blev det givetvis räkmacka på 23:e våningen, då togs detta foto. Ofta blir favoriterna inte de ”perfekta” fotona, utan de från minnsvärda tillfällen.

Redan slutet av maj var det så varmt att vi kunde bada i vår sjö.

Några härliga semsterdagar på Öland.

Och så givetvis, vår lille buse, när han gömt sig under duken på köksbordet.

Det har varit ett riktigt ”kantarellår”. Jag som aldrig hittat mer än 3st kantareller tidigare har plockat MASSOR i år. Har tillbringat många timmar i skogen och det har varit så härligt. Detta foto är från sista gången jag var ute i år, det var den 24/11. Japp det är helt rätt, veckan före första advent plockade jag kantareller, helt otroligt.

Och sist ut ett par foton från dagen före julafton. Vi tillbringade julen i Göteborg och sonen fick tillsammans med morbror möjligheten att ta ett långt snack med denne helt fantastiske tomte.

Liseberg kvällen före julafton-kan man få mer justämmning än så?

Och till sist vill jag önska alla mina besökare ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Kram Caca

2 comments on “Favoriter 2009

  1. ann Lundbom skriver:

    Gott nytt år själv och tack för alla fina kort som vi har fått under 2009 Önskar dig all lycka till under det kommande året och att du fortsätter med korten, bloggen och att resten av året blir allt som du kan önska dig

  2. debby4000 skriver:

    Wonderful layouts and cards, fab pics too.
    luv
    Debby

Kommentera

