Ett kort

Har äntligen tömt kameran och därmed fått in ett kort jag gjorde till min pappa för ett tag sen. Jag dras med samma problem som de flesta andra, att det är svårt att göra lite manliga kort. Blev ändå rätt så nöjd med detta.

Använde mig bland annat av Graphic 45:s fina papper.

Stämplade lite blandade stämplar för ett lite ”Tim Holtz inspirerat” motiv. Stämplarna är bland annat från Pysselmyran och Inkido, och ”distressade” hela motivet och även lite kraftigare för att få en ram runt. Det är så kul att leka med stämplar och distressdynor.

Insidan har jag, som jag ofta gör, gjort i photoshop och sedan distressat runt kanterna och glitterlimmat blommorna i hörnena. Sprickorna och de vackra hörnen är penslar jag hittat på internet, är så fruktansvärt dålig på att notera var de kommer i från, så det får bli ett lite allmänt tack till alla som delar med sig av det de skapar.

Annars har det varit en riktig slödag i dag, har inte gjort mycket vettigt, skickat i väg sonen på scoutläger och tittat på film. Baksmällan är nog en av de roligaste filmer jag har sett. Såg den en gång i julas och passade på att se om den i dag – lika rolig denna gången. I morgon blir det jobb trots att jag egentilgen hade ledig dag.

Kram

Detta inlägg postades i Kort.

One comment on “Ett kort

  1. sara s skriver:

    Visst är det svårt att göra manliga kort, men jag tycker du lyckats bra!

    Är det ett skrivfel eller är det ngn penseleffekt, sprickorna???

Kommentera

