Morsdagskort

Äntligen har morsdagskorten hamnat i datorn och jag kan visa dem, börjar med det ena idag:

Här har jag använt ett Penny Black  motiv, är ju ganska svag för dessa söta möss och igelkottar. Färglagt med distresser.

Har även denna gång försökt bygga motivet med hjälp av 3-d kuddar. Hade gärna haft ett lager till men jag lyckades inte få det bra. Jättekul sätt att få lite djup på motivet, även om det innebär lite mer målande eftersom man behöver måla åtminstone delar av motivet flera gånger.

På insidan har jag denna gången använt mig av distresser och stämplar och bara tagit hjälp av datorn till texten.

Det andra morsdagskortet sparar jag ett par dagar och visar under nästa vecka.

Däremot måste jag visa en bild på vår lille utekatt. Skaffade ett nytt objektiv till kameran för ett litet tag sen, kul att kunna komma lite närmare motivet. Fotar ju ofta lite ovilliga fotomodeller så som katter och barn.

Ha en skön helg!

Kram

Kommentera

